1# Porzuceni. Meg Cabot

Podstawowe informacje:   
Cykl: "Porzuceni" 
Autor: Meg Cabot 
Wydawnictwo: Amber 
Liczba stron: 320   
Data wydania: maj 2011   

Cytat z książki:
     "Rozejrzyj się zanim wdepniesz w G"  

Opis:
Odkąd powróciła z zaświatów pojawia się przy niej ON. "To tylko halucynacje - przekonują psychiatrzy. -Miałaś wypadek. Przeszłaś śmierć kliniczną. Cudem powróciłaś do życia". Ale siedemnastoletnia Pierce im nie wierzy. Odkąd omal nie utonęła, czuje się dziwnie... jakby nie należała do tego świata. Może teraz, po przeprowadzce do nowego miasta, będzie inaczej. Nowa szkoła, nowy początek. I może wreszcie przestać bać. Ale ON znajduje ją tu. Czego chce? Jaką tajemnicę kryją jego oczy - mroczne i piękne jak diament, który jej podarował? Czy chce ją przed czymś ostrzec i przekonać, że bezpieczna będzie tylko wtedy, gdy powróci z nim do jego podziemnego świata? Czy Diament Persefony przyniesie Pierce los mitycznej bogini, czy miłość - potężniejszą niż śmierć... 

Moja opinia:
Kiedy tylko przeczytałam opis tej książki, od razu pomyślałam że muszę ją mieć, ale potem jakoś to odkładałam i wyszło na to że kupiłam ją dopiero w styczniu - żałuję tylko że nie zrobiłam tego wcześniej, bo książka okazała się genialna! Na początku dowiadujemy się co się stało z główną bohaterką - 17-letnią Pierce - ale tylko ogólnie. Dopiero w środku lektury poznajemy wszystkie szczegóły. Tak samo jest z innymi wspomnieniami dziewczyny. Historia jest przeplatanką zarówno tego co już się wydarzyło, jak i wydarzeń teraźniejszych, co bardzo buduje napięcie. Niestety czasem trudno się w tym połapać, bo praktycznie z każdym rozdziałem zmieniamy miejsce i czas. Nie zabrakło tu też zgrabnego opisu zaświatów. Meg Cabot całkiem zręcznie połączyła mitologię z teraźniejszością. Ta opowieść jest zaskakująca i po prostu pięknie napisana. Postacie są ciekawe i interesujące. Mi oczywiście najbardziej do gustu przypadła Pierce, która po wypadku ma kłopoty z koncentracją i postrzeganiem świata, ale mimo to jest sympatyczna i ma ciekawy punkt widzenia, co nietrudno dostrzec, gdyż wszystkie wydarzenia widzimy z jej perspektywy. Jak dla mnie jest to świetna książka i z niecierpliwością czekam na kolejne dwie części. Do zakupu zachęcić was może również to, że każdy rozdział rozpoczyna się od cytatu z "Boskiej Komedii" Dantego, oraz piękne wstawki z wijących się kwiatów na każdej stronie.  Polecam tę książkę serdecznie każdemu, komu znudziły się wampiry, wilkołaki i anioły ;)

Moja ocena:
7/10

Komentarze

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jeśli skomentujesz moje wypociny :]